FAQ

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna vi får. Finner du inte svaret på din fråga här så kontakta oss på info@unicornfartstshlm.se eller fyll i kontaktformuläret

Vanliga frågor

Levererar ni utanför Stockholm?



Normalt sett inte men vi är aldrig omöjliga. Men leveranskostnaden kan blir lite större.

Varför heter ni Unicorn Farts?


Namnet kom Åsa fram till när hon såg en bild på nätet där det stog, Unicorn Farts Rainbows. En självklarhet såklart, vad skulle de annars prutta. Och då våra produkter är så färgglada så kändes namnet som en självklarhet.

Vi är intresserad av en bröllopstårtskonsultation. Kan ni svara på frågor om annat runt bröllopet än bröllopstårtan.


Åsa som håller i konsultationen har bara för några år sedan gift sig så allt runtomkring ett bröllop är fortfarande färskt i minnet och de tips hon har delar hon mer än gärna med sig.


Utöver detta så har är vi en del av ett bröllopsnätverk, Bröllop & Event, där ni kan hitta allt ni behöver för ert bröllop.

På vilket sätt betalar man?


Vi tar betalt med swish.

Om man inte har möjlighet att betala med swish så går det även att betala med kreditkort.

Men om man vill betala med kreditkort så tillkommer en kortavgift på 4,5% av totalsumman.

För mer info se våra villkor.

Varför behöver ni min adress när jag inte ska ha hämta själv?


Anledningen till att vi behöver din adress är för att bokföringslagen kräver att vi som företag har det på fakturan som skickas till er.

Går det att få bakverket veganskt/glutenfritt/osv.


De flesta av våra bakverk går att få gjorda efter de behov som finns. Ingen ska bli tvungen att sitta och titta på när de andra gästerna äter gott.


Men då vissa råvaror som måste användas istället för våra standard råvaror är dyrare prissatta så kan ett sådant bakverk vara dyrare.



Jag måste avboka, kommer det kosta något?


Saker kan hända och vi är ett humant företag som bryr oss om våra kunder. Så vår regel är att om det inte kostat oss något så kommer det inte kosta dig något.


I klartext betyder det att om en avbeställning som görs 7 dagar innan leveransdatumet så returneras eventuell betald handpenning och bokning avbokas. Görs avbokningen med mindre än 7 dagar tills leveransdatumet kan kostander tillkomma. 

För bröllopstårtor är det speciella regeler. Se våra villkor.

En gäst är allergisk mot ... Går det att lösa.


Om det finns allergier mot någon produkt så skapar vi våra bakverk utan dessa så klart.


Men alla våra produkter görs i ett kök där det förekommer nötter, soja, gluten, sesamfrön, mjölkprodukter och ägg. Vi försöker alltid att undvika krosskontamination men vi kan inte garantera att det inte finns spår av dessa allergerner i våra bakverk.

 

Innehar F-Skatt

 

Vi är ett godkänt livsmedelsföretag

© Copyright Unicorn Farts Sthlm. All Rights Reserved. Contact Webadmin.