V A N L I G A   F R Å G OR

Här hittar du svaret på de vanligaste frågorna vi får. Finner du inte svaret på din fråga här så kontakta oss på info@unicornfartstshlm.se eller fyll i kontaktformuläret

Varför tar ni ut en handpenning?

Under vissa högperioder (t.ex. bröllopssäsongen) så har vi väldigt mycket beställningar.


När vi tackar ja till en beställning så kommer vi då få tacka nej till andra beställningar för detta datum.

 

Vi är intresserad av en bröllopstårtskonsultation. Kan ni svara på frågor om annat runt bröllopet än bröllopstårtan?


Åsa som håller i konsultationen har bara för några år sedan gift sig så allt runtomkring ett bröllop är fortfarande färskt i minnet och de tips hon har delar hon mer än gärna med sig.


Jag måste avboka, kommer det kosta något?


Saker kan hända och vi är ett humant företag som bryr oss om våra kunder. Så vår regel är att om det inte kostat oss något så kommer det inte kosta dig något.


I klartext betyder det att om en avbeställning som görs 7 dagar innan leveransdatumet så returneras eventuell betald handpenning och bokning avbokas. Görs avbokningen med mindre än 7 dagar tills leveransdatumet kan kostander tillkomma. 

För bröllopstårtor är det speciella regeler. Se våra villkor.

På vilket sätt betalar man?


Vi tar betalt med swish.

Om man inte har möjlighet att betala med swish så går det även att betala med kreditkort.

Men om man vill betala med kreditkort så tillkommer en kortavgift på 4,5% av totalsumman.

För mer info se våra villkor.

Levererar ni utanför Stockholm?


Normalt sett inte men vi är aldrig omöjliga. Men leveranskostnaden kan blir lite större.

En gäst är allergisk mot ... Går det att lösa?

Om det finns allergier mot någon produkt så skapar vi våra bakverk utan dessa så klart

Men alla våra produkter görs i ett kök där det förekommer nötter, soja, gluten, sesamfrön, mjölkprodukter och ägg. Vi försöker alltid att undvika krosskontamination men vi kan inte garantera att det inte finns spår av dessa allergerner i våra bakverk.