Villkor företag

Allmänna villkor - Företagskund

När du beställer från Unicorn Farts Stockholm ingår du ett avtal och nedanstående villkor gäller.

 

Betalning

Betalning till Unicorn Farts Sthlm för företag görs med Bankgiro 30 dagar efter leveransdatum. Därefter tas en dröjemålsränta på 12% ut.

 

Avbeställning

Vid avbeställning av lagd beställning som görs 7 dagar innan datum för upphämtning/leverans så behöver kund ej betala något. 

Vid avbeställning mindre än 7 dagar innan datum för leverans/upphämtning så kan kunden bli tvungen att betala en del eller hela summan för beställningen.

 

Reklamationer

Vid upphämtning/leverans av bakverk ska kunden göra en okulär besiktning av bakverket. Om kund inte påpekar synligt fel då så kan bakverket ej reklameras pga. yttre skada. Efter att kund mottagit leverans så är det kunds ansvar att transportera/förvara de levererade bakverken på ett säkert sätt.

 

Vid reklamation pga. inre fel i bakverket så återbetalas summan för de felaktiga bakverken vid retur av dessa och efter kontroll att kund inte fått det kund beställt.

 

Leverans

Om kund vill få sin beställning leverad så kan detta ordnas av Unicorn Farts Sthlm. För detta tillkommer en avgift. Denna avgift bestäms vid beställningen och finns med på orderbekräftelsen/fakturan. Pris för leverans beror på plats och tid för leverans.

 

Unicorn Farts Sthlm förbehåller sig rätten att neka en leverans om denna inte är möjlig att göra på ett sätt som fungerar för Unicorn Farts Sthlm.

 

För större beställningar, t.ex. bröllopstårtor, så är det inte säkert att beställningen kan göras i monterat läge. I dessa fall så kommer Unicorn Farts Sthlm montera beställningen på plats. För detta behövs arbetsyta så detta kan göras på ett säkert sätt. I de fall detta sker så kommer det vara meddelat innan beställningen är bekräftad.

 

Priser

Alla priser är angivna inklusive moms om inget annat anges.

Innehar F-Skatt

 

Vi är ett godkänt livsmedelsföretag

© Copyright Unicorn Farts Sthlm. All Rights Reserved. Contact Webadmin.