KÖPEVILLKOR

Allmänna Villkor

När du beställer från Unicorn Farts Sthlm ingår du ett avtal och nedanstående villkor gäller.

Uppdaterade 2023-01-14


Beställningsbekräftelse/faktura(

Efter kund och Unicorn Farts Sthlm kommit överens om en  beställning så kommer en faktura som även är en beställningbekräftelse) skickas till kund via email. På fakturan specifieras beställningen. När fakturan är betald så är den specifierade beställningen bekräftad. Vid en sen betalning eller sista minuten beställning kan bekräftelse av beställning göras via mail.

 

Handpenning

Vid större beställningar så kan Unicorn Farts Sthlm välja att ta en handpenning på 1500 kr. Denna handpenning återbetalas ej vid eventuell avbokning men räknas av från sluträkningen.


Betalning

Resterande belopp på beställning (exkl. eventuell handpenning) ska vara betalt till Unicorn Farts Sthlm senast det datum som står som förfallodatum på fakturan.


Betalning av fakturan görs genom Bolageriets. Betalning ska ske till Bolageriet ABs klientmedelskonto BG 400-3042 alternativt Bic ESSESESS Iban SE2250000000052071030524. Vid utebliven eller sen betalning debiteras påminnelseavgift samt dröjsmålsränta motsvarande referensränta plus 8 %.

 

Avbeställning

Vid avbeställning av lagd beställning som görs 7 dagar innan datum för upphämtning/leverans så behöver kund ej betala något. 

Vid avbeställning mindre än 7 dagar innan datum för leverans/upphämtning så kan kunden bli tvungen att betala en del eller hela summan för beställningen.


Avbeställning av bröllopstårta ska vara gjord 30 dagar innan leveransdatum. Vid avbeställning mindre än 30 dagar innan datum för leverans så kan kunden bli tvungen att betala en del eller hela summan för beställningen.


Handpenning återbetalas ej.


Om Unicorn Farts Sthlm måste avboka en beställning pga. sjukdom eller andra yttre omständigheter som gör att de inte kan utföra beställningen så återbetalas hela summan inkl. handpenning.


Reklamationer

Vid upphämtning/leverans av bakverk ska kunden göra en okulär besiktning av bakverket. Om kund inte påpekar synligt fel då så kan bakverket ej reklameras pga. yttre skada. Efter att kund mottagit leverans så är det kunds ansvar att transportera/förvara de levererade bakverken på ett säkert sätt.

 

Vid reklamation pga. inre fel i bakverket så återbetalas summan för de felaktiga bakverken vid retur av dessa och efter kontroll att kund inte fått det kund beställt.


Om tredje person ansvarar för att ta emot leveransen så faller kraven på besiktning på denne.

 

Leverans

Om man vill få sin beställning leverad så kan detta ordnas av Unicorn Farts Sthlm. För detta tillkommer en avgift. Denna avgift bestäms vid beställningen och finns med på orderbekräftelsen/fakturan. Pris för leverans beror på plats och tid för leverans.

 

Unicorn Farts Sthlm förbehåller sig rätten att neka en leverans om denna inte är möjlig att göra på ett sätt som fungerar för Unicorn Farts Sthlm.

 

För större beställningar, t.ex. bröllopstårtor, så är det inte säkert att beställningen kan göras i monterat läge. I dessa fall så kommer Unicorn Farts Sthlm montera beställningen på plats. För detta behövs arbetsyta så detta kan göras på ett säkert sätt. I de fall detta sker så kommer det vara meddelat innan beställningen är bekräftad.


Upphämtning

Vid upphämtning av beställning från Unicorn Farts Sthlms tårtstudio på Nackabacken 6 så är det kundens ansvar att upphämtning sker under avtalade upphämtningstider som givits på faktura/beställningsbekräftelse.

  

Priser

Alla priser är angivna inklusive moms om inget annat anges.